|
|
Ebben a részben a gyötrelmes Steam telepítéséről lesz szó, amit majd meglátjátok nem is olyan vészes azaz végre elkezdjük a szerver „telepítését” *nix rendszerünkre.
Nos, hogyan is kezdjünk bele? „Merül fel újra a kérdés”. Van a szerverhez ssh és ftp hozzáférésünk, akkor már sínen vagyunk. Ha csak FTP hozzáférés van, nem annyira. Ez esetben már lennie kell egy feltelepített hlds-nek a szerveren, vagy ha nem meg kell kérni az illetőt kitől kaptál hozzáférést, hogy tegye meg és utána belekezdeni a configolásba, s majd megkérni még egyszer, hogy indítsa el a szervert. Ugyebár ez elég hosszadalmas, de általában kapunk rá ssh-t. Jelentkezzünk be és válasszuk ki a telepítésre alkalmas helyet. Két féle képen indulhatunk el a Counter-Strike 1.6 telepítésében. Vagy letöltjük a közel 400mb-s linux dedicated szerver fájlocskát, vagy egy 7mb-s steam nevezetu fájlt.
- Ha az elsot válasszuk letöltjük a fájlt és utána rögtön a kis 7mb-s steam fájlt amivel majd frissíteni tudjuk szerverünket.
- Ha a másodikat válasszuk akkor a fájlocska letölti nekünk ugyanazt a 400mb-t csak már a frissített változatot belole, de végtérre is mindkettovel ugyanoda lyukadunk ki.
Tehát:
„Részletezés: Tehát készítesz egy könyvtárat ahová majd a szervert fogod telepíteni „hlds_1” néven „mkdir hlds_1” mc –ben F7. Ezután belelépsz a „cd” paranccsal és letöltöd a fájlt „wget segítségével”. Ha ez meg történt akkor kicsomagolod „tar zxv fajl.tar.gz, *.bin esetén futtatási jogot teszel rá, ez lentebb levan írva.”
wget ftp://www.counterstrike.hu/content/files/server/linux/steam/updatetool/hldsupdatetool.bin
(Erre a fájlra rakjunk futtatási jogot, hogy tudjunk is vele mit kezdeni „chmod +x hldsupdatetool.bin” pl.)
„Lefuttatjuk ./steam. Ekkor kiírja a helyes paramétereket, hogyan csináljunk user -t stb. Én azt ajánlom, használjátok a meglévo usereteket, amit windowson kreáltatok teszem azt.:
./steam -update cstrike /home/codex/ codex@darksideteam.hu jelszócska
Remélem ezen példa alapján már semmilyen problémátok nem lesz a steam updatevel.”
Belelépve a könyvtárba megjelenik pár modul számunkra (*.so fájlok), de ezeket most nem fogjuk kielemezni csak majd a végén helyezünk el ide egy indítófájlt, vagy scriptet. Ami minket jobban érdekel az a /cstrike/ mappa úgyhogy vesszük rá a bátorságot és belelépünk.
(Ha van mc (midnight commander) a szerveren akkor azzal lépkedjünk, sokkal gyorsabb.)
Rögtön négy fájlra hívnám fel a figyelmet, amikhez neki is foghatunk szerkeszteni.
Egyik a server.cfg ami ebben a formában számunkra felesleges, ha lehet ahogy meglátjátok töröljétek és töltsetek le innen egy server.cfg-t, ez mondható „átlagos”-nak, ahová kelett oda írtam kommentet. Letöltés! (server.cfg)
(War szerverhez ami nem sokban különbözik ezen a címen találsz, de ezután írd át server.cfg-re a fájlt.)
Másik a liblist.gam amibol pár dolgot jellemeznék, a fontosabbakat.:
Secure „0” // Ha ez 1 akkor a VAC (Valve Anti Cheat) lép érvénybe, ez esetben nem.
Gamedll_linux „dlls/cs_i386.so” // Ha használunk metamodot, márpedig használunk! Akkor ezt a következore kell átírni, amennyiben így lesz felépítve a könyvtárszerkezetünk.
gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_i386.so"
Harmadik a mapcycle.txt ami értelemszerűen a pályákat tartalmazza, amik között a szerver „lépked”, azaz váltja.
S végül a szerverre belépve egy ablak tárul elénk, ez a motd.txt-ben testesül meg. 1.6-ban ez már alkalmas HTML kódokat megjeleníteni, sőt e-nélkül ronda is a bejelentkező ablak.
Tehát befejeztük ezen fájlok szerkesztését, lépjünk hát tovább a mélyebb vizekre, mégpedig a modok elkészítését, ami már szinte gyerekjátéknak bizonyul mindezek után, de majd rájövünk, hogy tévedtünk ;)
|
|
|
|
|