Metamod: Ha szükséged van Metamodra (azaz valamilyen modot akarsz futtatni a szerveren, pl. Clanmod, AMX vagy Statsme) akkor csináld végig az Alapok / Metamod menüpontban leírtakat majd gyere ide vissza.
Server.cfg
A server.cfg a szerverek alapvető konfigurációs fájlja. Nyisd meg egy szövegszerkesztővel.
1. Szerkeszd a cstrike/server.cfg-t és először is nyugodtan törölj mindent belőle, kivéve az exec listip.cfg és az exec banned.cfg sorokat, majd határozd meg a szerver nevét a következő sorral:
hostname "szerver neve"
Pl: hostname "-]AdminheaveN[- Public -]VAC[-"
2. Add meg az email címet, ahol elérhető a szerver adminja:
sv_contact "neved@szolgaltato.hu"
3. Érdemes meghatározni a régiót is, ahol működik a szerver:
sv_region Hungary
4. Határozd meg a szerveren használható jelszavakat:
sv_password "jelszo" - a szerverre való belépéshez szükséges jelszó (ha üresen hagyod akkor nem lesz jelszó) rcon_password "jelszo" - ez az rconhoz szükséges jelszót határozza meg, mellyel adminként tevékenykedhetsz a szerveren (ne add tovább senkinek)
5. A szabályokat is be kell állítani a szerveren (az összes érték az alapesetet feltüntetve kerül felsorolásra):
mp_timelimit 20 - egy mapon eltöltött idő (percben) mp_friendlyfire 0 - Firendly Fire be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva) mp_limitteams 2 - megahtározza, hogy egy csapat hány fővel lehet több, mint a másik mp_flashlight 1 - lámpák engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva) mp_buytime 0.5 - vásárlásra felhasználható idő mp_roundtime 5 - egy kör időtartama (percben) mp_tkpunish 0 - TK büntetés be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, TK-zó következő kör elején meghal; 0=kikapcsolva, nincs büntetés) mp_c4timer 45 - a bomba élesítése és felrobbanása között eltelt idő (másodpercekben) mp_freezetime 6 - kör eleji idő, mely alat csak vásárolni lehet, mozogni nem (másodpercekben) sv_aim 0 - célzás-rásegítés be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva) pausable 0 - kliensek jogának szabályozása a játék szüneteltetésére (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva) log on - logolás be -és kikapcsolása (on=bekapcsolva, off=kikapcsolva) mp_logmessages 1 - - üzenetek logolásának be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva) mp_decals 30 - maximálisan megjeleníthető logók és vér/fegyver nyomok mp_startmoney 800 - kezdő összeg mp_maxrounds 0 - maximálisan lejátszható kör adott mapon az mp_timelimit által meghatározott időn belül mp_winlimit 0 - maximálisan megnyerhető kör adott mapon az mp_timelimit által meghatározott időn belül mp_footsteps 1 - lépéshangok be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva) mp_autoteambalance 1 - automatikus csapat erőkiegyenlítés (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
6. Ezt követően a szerver egyéb tulajdonságait meghatározó értékek adhatók meg (az összes érték az alapesetet feltüntetve kerül felsorolásra):
sv_maxspeed 320 - kliensek maximális mozgási sebessége
sv_timeout 240 - az idő, ami után bontja a szerver a játékossal a kapcsolatot (ha nem csinál semmit, kifagy, stb.)
sv_cheats 0 - csalások be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_airmove 0 - levegőben mozgás szabályozása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_airaccelerate 10 - levegőben mozgás sebessége
sv_lan 0 - szerver típusának meghatározása (1=LAN szerver, 0=Internetes szerver)
sv_allowdownload 1 - szerverre feltöltés engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_allowupload 1 - szerverről letöltés engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_netsize 0 - a maximális hálózati adatcsomag méretet határozza meg (0=automatikus)
sv_sendvelocity 1 - komplex decal és fizikai rendszer be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_alltalk 0 - játék közbeni kommunikáció szabályozása (1=mindenki hall mindenkit, 0=csak az elő csapattársak hallják egymást)
sv_gravity 800 - gravitáció mértéke
sv_filterban 1 - az IP cím alapján történo bannolást szabályozza (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_voiceenable 1 - hangkommunikáció be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_chattime 3 - a mapváltások között várakozási idő (másodpercekben)
mp_autokick 0 - a TK-t elkövető és a mozdulataln játékosokat automatikusan kirúgja (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_hostagepenalty 0 - meghatározza, hogy hány túsz megölése után rúgja ki a szerver a játékost
mp_forcechasecam 0 - a megfigyelés szabályozása (1=bekapcsolva, 0=nincs korlátozás)
mp_fadetoblack 0 - megfigyelés be -és kikapcsolása (0= nincs hatással a játékra; 1=a játékos képernyoje az új körig elsötétül)
mp_playerid 0 - célkereszt infók szabályozása (0=a játékosok minden infót látnak csapatszínekkel; 1=a játékosok látják saját társaik infóját és a túszokét színekkel; 2=nincsenek infók)
mp_mapvoteratio 0.6 - mapváltáshoz szükséges szavazatmennyiség (%-ban)
allow_spectators 1 - játékon kívüli megfigyelők engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva) decalfrequency 30 - logók megjelenítésének szabályozása (másodpercekben)
7. Majd állíthatunk a szerver netkapcsolatát befolyásoló értékeken is (csak saját felelősségre használhatóak, nem megfelelő használat esetén nagy LAG-ot okozhatnak): sv_maxrate 20000 - megengedett legnagyobb sávszélesség a szerveren
sv_minrate 14000 - megengedett legkisebb sávszélesség a szerveren sv_maxupdaterate 101 - meghatározza, hogy hányszor kap információt a felhasználó a szervertől percenként maximálisan
sv_minupdaterate 60 - meghatározza, hogy hányszor kap információt a felhasználó a szervertől percenként maximálisan
8. Egyéb, ajnálott értékek (csak saját felelősségre használhatóak, nem megfelelő használat esetén nagy LAG-ot okozhatnak):
sv_unlag 1 - lagkompenzáció be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_maxunlag 0.35 - bekapcsolt lagkompenzáció érték esetén a lag ellensúlyozásának mértéke
9. Opcionális a következő beállítás, de nagyon fontos lehet. A szervernek meghatározható, hogy a letöltendő fájlokat ne a szerverről töltse a kliens gépére, hanem egy weboldalról, ami így sokkal gyorsabb lehet:
Figyelem: fontos, hogy annak a könyvtárnak adjuk meg a címét, ahol tároljuk a fájlokat és a fájlok könyvtárszerkezete maradjon meg eredeti állapotában (mapok, és .res fájlok a maps könyvtárba, hangok a sounds könyvtárba, stb.).
10. Zárd be és mentsd el a fájlt.
Liblist.gam: Ebben a fájlban (cstrike/liblist.gam) egy dologgal kell törődnetek.
1. Meghatározhatod, hogy a szerver VAC védelmet élvezzen-e (VAC védelem esetén a Cheating-Death nem használható):
secure "1" - 1=VAC bekapcsolva, 0=VAC kikapcsolva
Mapcycle.txt: A szerver ebben a fájlban (cstrike/mapcycle.txt) tárolja a ciklusokban ismétlődő maplistát. Az ide beírt mapok beírásuk sorrendjében követik egymást, míg végül újraindul a kör.
A szerver indítása:
1. Készíts egy parancsikont, ami a HLServer/hlds.exe-re mutat. Jobb klikk rá, tulajdonságok és a az elérési útvonal után írd be a szervert futtató alapvető parancsokat így (ezzel az indítással nem grafikus kezelőfelülethez jutunk, ez viszont ne zavarjon senkit, a szerver ettől még jól konfigurálható):