::Alapok - Konfiguráció::

Tartalom -

Linux

Metamod:
Ha szükséged van Metamodra (azaz valamilyen modot akarsz futtatni a szerveren, pl. Clanmod, AMX vagy Statsme) akkor csináld végig az Alapok / Metamod menüpontban leírtakat majd gyere ide vissza.

Server.cfg:
A server.cfg a szerverek alapvető konfigurációs fájlja. Nyisd meg egy szövegszerkesztővel.

1. Szerkeszd a cstrike/server.cfg-t (pico server.cfg parancs) és először is nyugodtan törölj mindent belőle, kivéve az exec listip.cfg és az exec banned.cfg sorokat, majd határozd meg a szerver nevét a következő sorral:

hostname "szerver neve"
Pl: hostname "-]AdminheaveN[- Public -]VAC[-"


2. Add meg az email címet, ahol elérhető a szerver adminja:

sv_contact "neved@szolgaltato.hu"

3. Érdemes meghatározni a régiót is, ahol működik a szerver:

sv_region Hungary

4. Határozd meg a szerveren használható jelszavakat:

sv_password "jelszo" - a szerverre való belépéshez szükséges jelszó (ha üresen hagyod akkor nem lesz jelszó)
rcon_password "jelszo" - ez az rconhoz szükséges jelszót határozza meg, mellyel adminként tevékenykedhetsz a szerveren (ne add tovább senkinek)

5. A szabályokat is be kell állítani a szerveren (az összes érték az alapesetet feltüntetve kerül felsorolásra):

mp_timelimit 20 - egy mapon eltöltött idő (percben)
mp_friendlyfire 0 - Firendly Fire be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_limitteams 2 - megahtározza, hogy egy csapat hány fővel lehet több, mint a másik
mp_flashlight 1 - lámpák engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_buytime 0.5 - vásárlásra felhasználható idő
mp_roundtime 5 - egy kör időtartama (percben)
mp_tkpunish 0 - TK büntetés be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, TK-zó következő kör elején meghal; 0=kikapcsolva, nincs büntetés)
mp_c4timer 45 - a bomba élesítése és felrobbanása között eltelt idő (másodpercekben)
mp_freezetime 6 - kör eleji idő, mely alat csak vásárolni lehet, mozogni nem (másodpercekben)
sv_aim 0 - célzás-rásegítés be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
pausable 0 - kliensek jogának szabályozása a játék szüneteltetésére (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
log on - logolás be -és kikapcsolása (on=bekapcsolva, off=kikapcsolva)
mp_logmessages 1 - - üzenetek logolásának be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_decals 30 - maximálisan megjeleníthető logók és vér/fegyver nyomok
mp_startmoney 800 - kezdő összeg
mp_maxrounds 0 - maximálisan lejátszható kör adott mapon az mp_timelimit által meghatározott időn belül
mp_winlimit 0 - maximálisan megnyerhető kör adott mapon az mp_timelimit által meghatározott időn belül
mp_footsteps 1 - lépéshangok be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_autoteambalance 1 - automatikus csapat erőkiegyenlítés (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)

6. Ezt követően a szerver egyéb tulajdonságait meghatározó értékek adhatók meg (az összes érték az alapesetet feltüntetve kerül felsorolásra):

sv_maxspeed 320 - kliensek maximális mozgási sebessége
sv_timeout 240
- az idő, ami után bontja a szerver a játékossal a kapcsolatot (ha nem csinál semmit, kifagy, stb.)
sv_cheats 0
- csalások be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_airmove 0
- levegőben mozgás szabályozása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_airaccelerate 10
- levegőben mozgás sebessége
sv_lan 0
- szerver típusának meghatározása (1=LAN szerver, 0=Internetes szerver)
sv_allowdownload 1
- szerverre feltöltés engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_allowupload 1
- szerverről letöltés engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_netsize 0
- a maximális hálózati adatcsomag méretet határozza meg (0=automatikus)
sv_sendvelocity 1
- komplex decal és fizikai rendszer be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_alltalk 0
- játék közbeni kommunikáció szabályozása (1=mindenki hall mindenkit, 0=csak az elő csapattársak hallják egymást)
sv_gravity 800
- gravitáció mértéke
sv_filterban 1
- az IP cím alapján történo bannolást szabályozza (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_voiceenable 1
- hangkommunikáció be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_chattime 3
- a mapváltások között várakozási idő (másodpercekben)
mp_autokick 0
- a TK-t elkövető és a mozdulataln játékosokat automatikusan kirúgja (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_hostagepenalty 0
- meghatározza, hogy hány túsz megölése után rúgja ki a szerver a játékost
mp_forcechasecam 0
- a megfigyelés szabályozása (1=bekapcsolva, 0=nincs korlátozás)
mp_fadetoblack 0
- megfigyelés be -és kikapcsolása (0= nincs hatással a játékra; 1=a játékos képernyoje az új körig elsötétül)
mp_playerid 0
- célkereszt infók szabályozása (0=a játékosok minden infót látnak csapatszínekkel; 1=a játékosok látják saját társaik infóját és a túszokét színekkel; 2=nincsenek infók)
mp_mapvoteratio 0.6
- mapváltáshoz szükséges szavazatmennyiség (%-ban)
allow_spectators 1
- játékon kívüli megfigyelők engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
decalfrequency 30 - logók megjelenítésének szabályozása (másodpercekben)

7. Majd állíthatunk a szerver netkapcsolatát befolyásoló értékeken is (csak saját felelősségre használhatóak, nem megfelelő használat esetén nagy LAG-ot okozhatnak):

sv_maxrate 20000 - megengedett legnagyobb sávszélesség a szerveren
sv_minrate 14000
- megengedett legkisebb sávszélesség a szerveren
sv_maxupdaterate 101 - meghatározza, hogy hányszor kap információt a felhasználó a szervertől percenként maximálisan
sv_minupdaterate 60
- meghatározza, hogy hányszor kap információt a felhasználó a szervertől percenként maximálisan

8. Egyéb, ajnálott értékek (csak saját felelősségre használhatóak, nem megfelelő használat esetén nagy LAG-ot okozhatnak):

sv_unlag 1 - lagkompenzáció be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_maxunlag 0.35
- bekapcsolt lagkompenzáció érték esetén a lag ellensúlyozásának mértéke

9. Opcionális a következő beállítás, de nagyon fontos lehet. A szervernek meghatározható, hogy a letöltendő fájlokat ne a szerverről töltse a kliens gépére, hanem egy weboldalról, ami így sokkal gyorsabb lehet:

sv_downloadurl <webcim>

Pl: sv_downloadurl "http://adminheaven.counter-strike.hu/cstrike"

Figyelem: fontos, hogy annak a könyvtárnak adjuk meg a címét, ahol tároljuk a fájlokat és a fájlok könyvtárszerkezete maradjon meg eredeti állapotában (mapok, és .res fájlok a maps könyvtárba, hangok a sounds könyvtárba, stb.).

10. Zárd be és mentsd el a fájlt.


Liblist.gam
:
Ebben a fájlban (cstrike/liblist.gam) egy dologgal kell törődnetek.

1. Meghatározhatod, hogy a szerver VAC védelmet élvezzen-e (VAC védelem esetén a Cheating-Death nem használható):

secure "1" - 1=VAC bekapcsolva, 0=VAC kikapcsolva


Mapcycle.txt:
A szerver ebben a fájlban (cstrike/mapcycle.txt) tárolja a ciklusokban ismétlődő maplistát. Az ide beírt mapok beírásuk sorrendjében követik egymást, míg végül újraindul a kör.


A szerver indítása:
1. Hozz létre egy start nevű fájlt és szerkeszd:

touch start
pico start

2. Írd be a következő sorokat:

export LD_LIBRARY_PATH=/home/felhasznalo/hlds_l
screen -A -m -d -S hlds ./hlds_run -game cstrike +maxplayers <jatekosszam> +map <map neve> +ip <ip cim> -port <portszam>


Példa ennek kitöltésére:
export LD_LIBRARY_PATH=/home/adminheaven/hlds_l
screen -A -m -d -S hlds ./hlds_run -game cstrike +maxplayers 18 +map de_dust2 +ip 195.70.51.182 -port 27015

3. Adj futtatási jogot és indítsd el a start-ot és ezzel elindult újdonsült szervered:

chmod +x start
./start


Tipp: a screen -r paranccsal ellenőrizheted a szerver állapotát, a ps x paranccsal pedig, hogy fut-e egyáltalán.